Friday, December 31, 2010

hye 2011, bye 2010


BOOM BOOM POW! BANG BANG BOOM! BOOM BOOM KEBABOOM! KECUPPUR KECEPPER BOM! HAAHAAA, silly.
HEY, IT'S NEW YEAR! 2011 has arrived yet 2010 has gone for good. well all memories remains in our heart.. awww awww...
the picture up there describes the journey of my 2010 year. it's great,bad,crazy n loads more. and for u mr 2011, pls bring prosperous,wonderful, amazing year for me n to all that i love. semoga ALLAH SWT redha. p/s: huuuu~ love dina's different faces.
Posted by Picasa

new header coming up, or... just wtv


trying to figure out on how to make my header into a reality, i guess i being such a dreamy to make myself belived that i could make it by my own! hahahaha. the best thing i could do is publish this thingy. till i get it done! :) ps: pls don't laugh or burst into tears, it's ok to be cool- it-blinded! boo-hoo-hoo
Posted by Picasa

Sunday, November 28, 2010

its a blaaaah thingy

lalalalallalalaaaa n lalalalaaa,
what do we do when somebody perli-ing2 about us??
do ur poker face!!
yeah, hell i care..hell o go eat jell o..
:)
live soo freely time cuti sem..
n i smell some nasty prob coming towards lahh~~
must be someting, shhuhh2..
dont mess with me..wuhuuuu..

i luv shopping but money does not like me much,
asyik hilang je ( disedekah kt kdai2, isk2 :( )
and now its getting really low...

ps: nvr forget bout nandos, dunt ya worry

Tuesday, November 9, 2010

step by step, now or never. bye sem 3.



well done ulfa! u manage to finished ur sem without ptee..ouhh seksaaa, xdpt nk rase mcm org lain steady je spend money, huhhhh*tarik muka masam. pdhal duit pama kasi melantak bkn main utk mkn sni sna..hahaaa. well lets hope ptpptn sayang cantik adik manis x kecewa kan daku lg..plss2 msuk lahh time trdekat ni. duh, stop babbling bout money,, hmmm psl ape mau crite ehh..

ooowwwh yea. today last day, end of my third sem. i swear to god, sem ni sgt pening, complex, susahhh, complicated n blaaa blaa.. haih, things byk get overrated, which is x best, sume laaah.. everything, study, life, family, relationship, frienship that shipped away and some other stuff that bother me. in third sem, sesi july-nov2010, are the hardest. man, i thought yg dlu tuh da ssh, rupanya ada lg masalah hidup..muda lg namanya.. ngahaha. well as the sem ended, these are list which hav been coloured my day, colourful, black n white n so forth..theehe

1) study
huhhh, i guess my bad jugalahh yg x study n last min punya pemikiran. then habis exam nyesal n cuak x sudahh.. all subject sudah ku habiskn ngan jayanya, jwb dgn megahnya, cuma x laa confident mana, bole x mcm tuu.. aiyaaa. mmg btul ckp org tu, sy mls, study one day x smpi 15 min da kroooih2, huhhh.. sy tau2, sedar dr, x ya laaa nk hebah org sume pndg sy sbg seorg yg mls... hahhaa.. but point dia sume kena, sooo angguk j laaah.. just hope result pointer x trun.. really wish for miracle to come here.. *wishing

2) family
for *special reason, i've been watched. being a 20th may not be enough for everybody lil girl aren't ya? haha, its maybe sound cool as u've been the most precious but until one time, u will feel the hotness, *some will understand this, hiyeahh, need to make them trust me one more time. it's hard okayyy, but i know the family know the best in me.

3) relationship maybe.
yeahhh, hell i dont believe i'm gonna find me stress bout this matter. well, there's up n down, smooth and cracks, but its normal aite. the really matter is existence whenever i need. its lovely. it feels good. THANK YOU. it started this sem..:)

4) friends and dot..dot..dot
aiyaaa, never underestimate ur feelings, fun become no fun, sweet become no sweet, love become hate and jokes become bullshit. yeah. its getting worse, n i dont see any way out. this sems, i've loss/lost/loose. gotta find a good way to start new sem. goooo chaiyok2. lets forgive n forget. i guess.

5) xxx

byk lagi nk list...tp cm xde idea nk tulis apa, n da bsn rse nk tdo pula.. haihh, nk cr rumaa.. byk nya brg kena kemas.. bye2 homies. bye laksa n mana.. gotta miss uncle ho ho ho.. haha. owhhh ya special thanks to ferrari merah, kalu x i pth kaki. :)

p/s: ‎"Jika tak dapat apa yang kita suka,,belajarlah menyukai apa yg kita dapat…dan bersyukurlah dengan apa yang kita ada..” ya allah, berkatilah insan2 sekeliling ku, maafkan lah khilaf kami, sesungguhnya, kami hamba mu yg hina, smoga masa akan beri kami pengajaran dn belajar dari kesilapan.. maaf maaf. dgn ini, saya tutup tirai sem 3 di uitm city campus, looking forward to sem 4, n moga semua akan menjadi lebih baik, amin. :)


Sunday, October 31, 2010

again,
it was me who didn't f*cking even care,
whatever i do,
i am hopeless n useless in ur eye,
sorry to be too hard to handle,
it was me,
i'm sorry.
any famous last word,
which is good bye,
i'm waiting to hear it, as i'm forbid to text or call u anymore.
u want to move on, i'll let you.

LOVE THE FEELINGS, NOT THE WORDS. SIGH,

uhhuh, yes those areee really related,
WORD AND FEELING!!
those happend to me at the same time, day where i wished it to be special and different for me,
is it too hard to make it,
wish no word would came out from u, only the feelings expressed would be nice,
mind with the gift,
after all the good times and bad times, that's the only thing u can think about me??
is that shit? what am i gold digger?


so sad laah,
never thought to make u buy think for me if it weren't sincere from u,
never force u, but u hurt me but say it,
one fine day, where i smile, grinned happily as u wanted to give me the bear,
as i want to say thanks, and i do wanted to show how much i appreciated it,
my smile stopped,the word wont came out from mouth as my heart wont let as it really hurt,
ouchhh, ur word, why have to be harsh and sweet at the same time??
how am goin to swallow both?


maybe its my fault,
a gf supposed not to have feeling like me, i guess,
a gf supposed to accept those harsh word, i guess,
i don't know, i'm speechless syg,
telalu berat nk terima sume tu in one time,
sweet and harsh,
i wished i can choose either one,
but i can't right?
because everything comes with prices...


p/s: the price of love now can be measure by things now eh? maybe laaa, if that way it gonna work, ohh ya, before i forgot, trust urself, maybe its true whatever u said about me. THANK U.

;(

u'll gotta missed the past, when the present is not as beautiful as it is used to be anymore.
the future will stay and wait for us to come n meet,
later on, as u're in the future, u'll find out how dumb u are as not be grateful about thing's happen in present which is now...

when u're not sure what to do in present, remember the past and look what will happen later on future..

ugghh, really miserable now, wonder if u feel this way too..
but it's okay,
i knew the feelings changed, love's fade do ya,
i can say no more,
i'll be fine..





Thursday, October 21, 2010

perasaan bahagia menagis kerna buku.. ;p

walawehhh..
now dah hr jumaat.. ye maka mulalah aku nk menangis sendirian tersedu sedan kt satu sudut di dlm blik..yeee...slalunya, tyme ni lah aku akn ajk membe2 seperjuangan menangis beramai2..haha. ohh ya. lupa nk gtau, reason sy menagis, motif:sbb da x smpi seminggu (lg 3 days nk final) n saya lgsg x bkk buku! yeap, tipulah if sy kata x bkk bku lgsg, suprisingly ade bkk but, tumpuan max pn pernah smpi 10 minit.. kagum2.. hahahahha..(smbil berlinang air mata)..

tau dah, menangis pn x guna. bak kata pepatah, sesal dahulu mungkin berguna, sesal kemudian baabai la wehh, heheh. nevertheless, i would not blaming anybodyelse, ppl around me skrg byk dorong aku suruh blaja.. yakah?? yaaya, siap kne marah.. adoii, oh ya, should i suppose blame si pembawa demam big bang theory, yaya, maybe i sould, kau lah punya psl si pembawa laptop acer aspire nipis yg ade 2 seasons big bang theory dlm lappy!! huuh! haha, nk juga slhkn org..

teringat pula kisah lame, ,masa dip, aahahaaa, demam gossip girl tgk back2back smpi s3, pastu sem 3 demam big bang n korean show. haisshh, nmpknya berlarutan x berubah2 smpi ke degree. yg berbezanya suasana. yelahhh. dulu ada geng. tgk ini, tgk itu ade org join. sorg x blaja sume x blaja. ade ke patut?? hhuuhu.. bkn aku x suka tgk org blaja n aku x, huaaa, tp takut laaa, dierg da ready n aku tidak.. haiyaaaaaa..nnt aku kne nangis sorg2 menyesal tiada guna. haha, time dip siap buat lagu nangis bersama. sengal. walau tiada lg geng sedorm pergi kemana jua bersama cam dlu, tp now saya ade tiga org slalu bersama saya, ssh sng..TERIMA KASIH.. nnt sy blaja k.. wink2.. rsenye, mereka pn da phm cara aku, bia x study asal tgn mesti ade notes or duk ruma, haha, nk sdp kn aty..

finally, wishing everbody the best of luck. smoga cemerlang bersama2. supaya grad bersama2. semua bersama2. saya suka bersama2. hahaa. nway, hari ni kita da tau, esok kita xtau lg, jgn pndg rendah akn sesuatu, sbb esok lusa hanya DIA yg tentu..

p/s: lets the cry begin, i love buku.. mmmmuuuuaaahh2..

i love u all the way

All this we've been together
Everyday a new adventure
Times, enough to last forever and a day
Our love was sometimes all we had
Through good times and through bad
I loved you all the way

All our days weren't bright and sunny
There are times we have no money
You could always find some funny thing to say
And looking back on where we've been
I'd do it all again
I loved you all the way

I loved you all the way
Every night, every night, every day

Times I thought I couldn't take it
Wond'rin' if we'd ever make it
You could hold me close and make it go away
And though I've said it all before
I never meant it more
I loved you all the way
I loved you all the way..

p/s: this song is for u :) alif min ya nun

Tuesday, October 19, 2010

i am sorry, to mama with love


huh. hv a fight with ur mother was not a pleasant news to hear.. actually its not a big fight, it just me don't get it sometimes with my mom. well clearly, i regret everything, it's a big mistakes to upset wit ur own mother, bcz sooner or later, u will find out, that u r the one who supposed to blame and ur mother is a greatest gift in ur life. shame on me. forgive me ma. such an unthankful daughter i am.

i love my beautiful mom very2 much!

nothing can compares.. i hope she know what i felt towards her.. had already sent apology text to her.. :( sorry ma..

p/s: the greatest thing that i wanna do in dis life is buy mom luxurious things, take her anywhere she wanted to, pamper her with happiness and all the best thing that could ever happen in dis lil world, but the most precious gift is pray for her happiness for now and hereafter. INSYAALLAH.

Thursday, October 14, 2010

and the winner goes to u~~ego

ya allah..kuatkan laah hambamu ini.. berilah kekuatan kpd ku ya allah..
hmmm, tah knape, rase teharu sgt hati, rse lemah sgt dr.. malam ni mybe mlm last kt rumah ni.. aku pn xtahuu npe keras sgt ht ni.. nk bertegur payah apatah lg maaf.. aku slalu kalah bab kawan, aku slalu minta maaf everytime smting bad happen. sbb aku takut jd mcm ni lahh.. bila semua pn dah xleh tarik blk.. bru nk sedar betapa nilai prsahabatan. tak tahu knape hati ni da terasa sgt, smpi bnci pn mula muncul..act benci tu bole padam mcm tu je, tp ble da lme sgt n xde yg terasa nk padamkn, api benci pn mkin menjadi, smpi nk padam pn sgt lahh payah.

currently i'm typing with tear's hardly streaming down.. sbnrnye sgtlah xnk menangis, sbb nk nmpk kuat dpn sume org, kuat cm aza, but then, mlm ni, lps diorg sume kua, aza lps kms2, die dtg.. tbe2 air mata jatuh, hmm die pn kalah rpenye. she told me how much she worries about her bestfren, after she's not be on her side anymore. ohh my. the sad thing is, when we always think about one another but have to act like we're not, yes, maybe some will make fun of it, but deep inside i know all of us feel the same.

for me, i am not shame being weak bcoz of frenship, crying because the end of a wonderful bond that we all have created. its hard to let go. kadang2, semua sbb ego, and for us, yes, we have let the ego won. congratulation ego's. may you happy and live long. hmmphh. enough of it. nothing else i could do. let's bygone be gone. farewell.

p/s: i really gonna miss u, even if u wont. i really gonna love u, even if u won't. thank you.

the name is amira~

bhahahahahahhhhhaahh *cant stop laughing
well what if someone call me with the name 'amira',
  1. no reaction
  2. make face
  3. reply with normal face
hahahahah, absolutely not no.3..
this is true, it's not that i dont like my other name, but its feel weird, and just not into it,
it was like i'm not deserved with that super soft name.
i try to ask my friends to call me amira and the reactions kinda disspointed (ohhh sooooo2 saddd, *sobs), for them who did't know me yet, surely they comfortable to call me amira instead of ulfa.. ngagahahaaa, org kata, x kenal maka x cinta, sooo ble knal mst tuka pggl ulfa.. T____T

ohhh, antara feedback yg aku terima..
  1. hahhh, pggl amira, huaaahahahaha, bhahahah...n the laughing continues
  2. amira??????? *buat muka thn glak, tp x smpi aty..
  3. x glakkk, tp trus ckp eeeeuuuwwww *shit gle en

ahhhhhhh, suka aty korg lahhh, no matter what that was still my name, ulfa amira, wahhhh, what a beautiful name, thnk you mamy n dedy,.. hahah.

p/s: to be honest, x suka org pggl amira, x biase u, confuseddd.. ramai nooo org nme amira dlm dunia.. ulfa jgk cool.. :) bangga cehceh lalalalallala~

ROCKY U ROCK MY WORLD!!




while pening2 dgn reseach korea tah hape tuh...tibe2, aza ketuk pintu blk die sendiri, knape ketuk, sbb die kuar td g jusco ngn mama die, n currently die pnye blik(master bedroom, hahaha) adlh blik sy jgk now, T__T sdih jd penumpang di rumah sndr.. nway, kembali kpd tajuk, act sy nk crita ni je, hahaha, aza blk pastu suprise kn sy ngn rocky yg sgt byk, wowwwww.. ade 6 kotak sumenye..3 coklat, n 3 stobeli flavor.. nyumm2. kecur air liur sy, huahuha.. pstu tetibe nmpk peanut butter( aza bru bli gak) sy pn mntk izin bkk satu kotak rocky stobeli n the peanut butter.. why bkk peanut butter tp xde roti.. haaaa tiru mcm sy..mkn ngn rocky.. the steps are, first dip rocky to peanut butter n last but not least auuumm nye di mulut anda.. ngahahahahah... oke2. sgt gumbira rezeki dtg bergolek.. hahaahhahahahaha.. sengal nya post ni, n sy rse byk lg spt ini pd ms dpn.. :))))) ROCKY!! I LOVE U!! *teharuuu
p/s peanut butter bkn spt gambar tp nme die x femes, ntah xde nme... hahahah ( jgn marah miss aza) sodap jgk nyahhh.. meooww2

Sunday, October 10, 2010

Saturday, October 9, 2010

when no sorry and respects~ here what is left to say

it's almost everyday, i really cant get why people act like this.
yes maybe i should blame myself, but don't they should be blame too?
it's a tough time, each minute will be slow and hard to swallow when with them.
the awkwardness, boo~
it's better for me to be alone, rather then be with them.
ask me why,
then here what i'll say,

:because no one of you are my friend.
:u guys are heartless (bestestfren) i ever know.
:i really tired of being played.
:i don't want a cheap frenbullshitship.
:hate people who never thank others when they do goods to you,(x sedar dr hdup menumpang, aku ok j if ade budi bicara tp ni prangai cm cipan).

i never wanted any one of these current situation happened, in fact i never imagine this coming. because i never have friends like u guys, haha, thanks for giving me a 'wonderful experiences', i never forget nor forgive, which thats the first lesson that u guys taught me, THANKS. so long, have fun lonely bestestfren .

Friday, October 8, 2010

no fear~ out of the dark


huh~~
what a life.
being invisible and unnoticeable?
sure it does hurt..
but sooner or later it will slowly disappear,
as u and the darkness are belong together now,
thus,
neither of those feeling will haunt u anymore,
being left alone is one thing,
but it doesn't matter,
as deep inside, u know, there are still hopes that are hang on with u,
uncountable loves n cares without hesitation or hidden reasons,
yes,
it's still exist, and u're still in the circle of the positive,
that strongly push u away from the negative,
be calm and fight those hatred,
and u will win without being in pain.

inside my heart to the outside world,
may peace will surround the people that i love and care,
and for those,
it's no big deal,
let's time flies.
love.

YEAH!!! :) XO


u can't imagine how proud n flattered am i right now..
even with those few words, it means a world to me..
feeling's can be interpreted with act,words n even a nod..
if i ever say it's not enough, than it will be the worst lie,
with the smile, laugh and memories created together,
let us freeze the moment n wish it will be forever.


THANK YOU!

Wednesday, October 6, 2010

whopper tyme


say whoopp..whhopp, whopper.. heheh.. nyummy.. tah ble dpt lg bk wat promo cmni.. hehe, whopper rm1, with any purcehase soft drinks.. i bought 3 drinks so got 3 WHOPPER!! we enjoy it kt tepi pantai.. :) sedapnyaaa..

Sunday, October 3, 2010

hey~ let's be jude



Hey Jude, don't make it bad.
Take a sad song and make it better.
Remember to let her into your heart,
Then you can start to make it better.

Hey Jude, don't be afraid.
You were made to go out and get her.
The minute you let her under your skin,
Then you begin to make it better.

And anytime you feel the pain, hey Jude, refrain,
Don't carry the world upon your shoulders.
For well you know that it's a fool who plays it cool
By making his world a little colder.

Hey Jude, don't let me down.
You have found her, now go and get her.
Remember to let her into your heart,
Then you can start to make it better.

So let it out and let it in, hey Jude, begin,
You're waiting for someone to perform with.
And don't you know that it's just you, hey Jude, you'll do,
The movement you need is on your shoulder.

Hey Jude, don't make it bad.
Take a sad song and make it better.
Remember to let her under your skin,
Then you'll begin to make it
Better better better better better better, oh.

Na na na, na na na na, na na na, hey Jude...


p/s: to all the guys out there, this is the perfect song for u. as for the girl too, i guess.. haha. for who has got her/him right in ur arm, then plis do appreciate, dont take for granted, once lost, it will be forever.. who knew

rite now, here, currently~


lately, asyik sedeh j..tah la feelings je kot..hurmm..small matter, ignore2, but small thing somehow will be big as time fly doest. plis got to make it work. happy things don't come around much huh? cause i feel terible. :( need a clue, plis gimme ur sign.. heartbroken suckss!!

Saturday, October 2, 2010

me being.. haha



his blog.. again, boring.. because there still no 'me' in his post.. duuhh, forget it, he never knew if i never ask for it..SO TYPICAL YOU DEAR!!

GGGRRRRRR!!

ps: i'm still counting n waiting n any minute.. tik toc, booom!, love

miss much~



tomorrow going to be the second month hunn~ <3

craveS for you~

now, asyik teringin j, 'kecur air liur' ble igt time lepak2 cmni.. bestnye kalu dpt.. T__T



Friday, October 1, 2010

wanted lists~

it's been awhile since i begging for something badly.. idk, mybe i know i cant afford it sooooo it will be another daydreaming n blahh..blahh..blahh, but now, i dont care, coz i love daydreaming lah, remember..

href="http://4.bp.blogspot.com/_62_COdDElwQ/TKbZ3AhL3vI/AAAAAAAAAHI/5kCtCUkBLvQ/s1600/latio.jpg">

dawn of dinasours~ huuhu

hahahhh, curious bout above statement?? hahaha, well it's been age's not updating blog at all( thoughtless nobody gonna read trough mine) but still i ENJOY myself to read it, reapeatingly! haha.. soooo, now it was like new era!! bcoz i hv finally say smting on blog!! :)

live peacefully n gorgeously, XOXO :)

Sunday, August 8, 2010

3/8/2010~ my o my

hard to remember the date aite..hmmm.. but the date, the place, the music played at that moment n the way u did it is no longer important when i said 'YES, I DO'..but, i do admit the lollipop thing is quiet sweet tho. i just like it no matter how it was done. just want u to know, that we're equal. p/s: i love u

Wednesday, July 21, 2010

yes or no!

bebump! babebump!
no one really knows what will happn, yes, no or just maybe.
wait patienttttly :)

Friday, July 16, 2010

goosebumps leo's. haha

omg! ahaha,
Oh, goodness! Something that started out as an itsy-bitsy flirtation could balloon into a full-blown romance -- if you want it to. And you do want it to, don't you?

APAKAH2??!!!

saya mahu jd kaya!!

bila nk kaya ni??!! uhuuuu :((

Sunday, June 27, 2010

the list..






this is my activity list during intesesion..enjoy!

- pergi class sir idris, ibm
- tgk bola kt mcd dp
- g naik a-famosa tgh2 malam buta
- naik taming sari
- borak di padang dp
- pahlawan walk
- tgk A-TEAM
- mkn piza rm5
- dataran ayer keroh

finally, the most importante, buat assignment n slide yg kne anta keesokan hr di mcd ayer keroh, style? x sgt laa, sbb rse nk nanges ble assgmnt hlg ble lappy wat hal tbe2. served me rite!

ps: too many thing happend in just a month n a half. act byk lg actvity, smpi lupe ape. ehm, in a short time, anything could hppned, or i must say changed. well, lets figure it out. :)

waka waka hey hey. WC FEVER!

waka2.waka2. ahha, penangan world cup. frankly, bkn suka sgt tgk bola, dlu tgk ngn ayh je, tabiat ayh, suka tdo time da half time, aku apelg ikut laa. haha, which mean x pena habes tgk 1 game live. ble kt melaka ni, asyik kne bhn je psl bola. lg2 ngn ili ngn kina, ziqah gak.. hampeh, tau la i hv nooo idea psl bola. DAVID BECHKAM tau laa. haha. but, since duk mlaka ni, bkn maen lg, xpena2 update psl wc. wuhuuu, skali skale sronok juge, but tiap2 hr bsn la gak.. ahhah. geng lpk tgk bola trmasuk la amin ngn aman. now aku da maju sket, sbb da pndi admire player spt MESSI! oh he is a one hot mess. ahah. fav place smestinye mcd! ahahah, ske gle belon pnjg mcd, best ooo main2 ketuk2 kepale. ahah. sooo, WORLD CUP is sooo on. my fav team, argentina. oh ye, attitude bola terbawa2 ke shah alam, one nite kt mamak ngn mama n ira. haha, time bola nk goal aku pn cheer la woorr2 goal ape sume, last2, "hissh, ape adik ni!" skali kne marah ngn mama daa.. hahahahah. ;p

ps: dlu aku igt barcelona pn maen kt world cup, abeh kne bhn ngn ili. adoi. jd jenaka spnjg zaman.

intersesi dan kelewatan, motif?! ahahah

well, da phm x statement diats?! ahah. i blame uitm fer this. nk kena amek shortcos kejadah. adoi. klas intesesi sucks gle oke! haha. bkn sbb subject ke lecturer ke, tp sbb sy sndr.. bhahah, tau knape, mne xnye, almost everyday lmbt g klas, lmbt 5mnt pn jdlahh.. ahahah, pstu malu sndr ngn lect. buruk btul prangai. aku, aza n kina da try our best, but still, takdir sgt kuat utk dilawan.. hahah.. sian kt sir Idris. smtimes aku kesian kt die, but tataw je laah. sir i hope u next sem n afterward u'll get the bomb student lahh, not like us.
byk sgt crite lmbt ktorg, smpi da xterkira, plg taley lpe, dtg klas only 30mins left. tu ktorg bg alasn air takde kt rumah, so xley mnd. tepakse la g ruma gee. ahhah. msuk klas kne perli baik pnye, "ishh, wangi btul org2 yg bru mnd ni" arrggghh, bgg la weh.
smpi ke akhir ktorg lmbt, mmg rekod laaa, jamuan klas ib n fin kt kfc pn ktorg lmbt, sume da abes mkn time tuh. peh, mne nk ltk muke bai! haha.
ckuplah attitude yg sgt mmbanggekn ni. sem dpn berubah ye cik ulfa! haha. hakktuihh.
ok lah sdpkn aty. spelah sye nk melawan takdir, bnde nk jadi. aahah. isk, ngeng aku ni.

Monday, May 24, 2010

JOHNKING.. UNFORGETTABLE 3DAY'S MOMENTS

wuhuu..
u know what dearie bloggy,
i got myself a part time job, ahahha
at last, no cheap words frm mouth, but acts does matters..
kerja at johnking, tart's plg sdp kononnyee..hmm bolelaa..

okay, yg xbestnye, smpt kerja smpi hr ni je, after my service r no longer needed for a while..(x mampu la tuhh) ahahha, unless on call duty.

i started at jk last sabtu frm 4 till 11, n then sunday, sbb tgk siti nurhaliza ptutnye punch card kul 4.30 jd kul 5 pm smpi kul 10.30 n the last day, monday frm 6 till 10.30pm. fyi, ketiga2 hr aku lmbt dtg.. huwaahhaha, ske aty je. :D

evnthough kerja tiga hr je tp many things jd. kwn, ilmu, confindence n bla bla. ahaha,
okay, these r peeps i met n its good to know em'.

wen: sort of manager there at jk, bro of qi. die la yg amek aku keje. slumber je, n pelat2 skit.. kdg2 ok lyn, kdg2 mntk lempang.. ahahah..umur 21.. perggh aku igt 26.. keh2

qi: pendiam, sombong pn ade, ahhh xtau lah.. die yg first ajr aku cashier n others when wen not around. evn die xlyn aku ckp, aku peduli ape.. haha, da la muda setahun, heshhh, hormat sket ea. haha

kiki: most nice guy, keje kt auntie anne's. mula2 xknal cm x byk ckp, snyum je. but then, knal die baik gila kot. org jakarta, n another 2 month blk sne, mybe forever.
die la lyn aku time aku bsn, best sbb die x berlagak. yelaaa, i kn org baru.. ahaks

yati: kerja kt restoran dpn jk, secret garden. slalu snyum2 time pgg menu. slalu kne bhn ngn cina2 yg lepak sbb xde kerja (evn sbnrnye diorg BEKERJA time tuh) tp sbb xde org kn.. hehe. yati cute, rpenye da kawen ank sorg. haha

lee: haaa, yg ni laa yg plg gila. yg first skali tgur aku.. hehee.. tgur aku lewat, rpenye die kerja kdai laen.. ahha, diela yg slalu usik aku slain kiki. kononnye, suka kt aku. ahahaa. bla la lee, u lwk gila kot.. siap blanje cool blog sgala. yg bestnye die ni, mmg peramah, habes sume org die knalkn kt aku.. haissh malu. sbb die, aku xla awkward time kerja, adela gak glak2. gheee thnx lee, sbb ko la aku x mati kebosanan kt situ.. :))

tu laa die, act ramai agy, mostly cina. haisshh, xtau je la, sume tauke cina kot.. hmm.. sbb lee jgklah, service sy diberhentikan, uhuuk2, xpelaa, atleast aku da de experience. ahahaa, ohhh sbb lee jd full time worker kt jk disweek. (terkejut lee kerja kt jk) lwk laaaa die tuh.

overall, ape yg aku dpt keje kt jk adlh glak dn lepakk.. ahahh.. best btul. =p smpi aku pn rse x sdap keje tp xde keje (cos tart x laku) aahaha. janji x menyesal kerja cm mcd.. eheeee

p/s: thnx lee sbb jd kwn aku.. haha, gle loser, n kiki gak sbb bg pretzel free.. muahahah, gemuk kerja lame2 situ.. whuu.. next is, waiting fer the gaji laa, evn sikit, but precious maa. MONEY FRM MY OWN USAHA.. ;D

Tuesday, May 11, 2010

Kisah Cintaku - Peterpan feat. Duta`So7 & Ivan`seventeen LIVE @ Mandiri...

its 'ok' darl..congrats to u ma bff too :)


salam..
well, it is not fair if i didn't wish u here darl as i oready wish congarat's to ikah about her relationship, n now the word 'congratulation' goes to u.

Raja Intan Suraya bt Harman Shah..
we all loved u!
u deserved to be loved n loved someone who r meant to u.
it's ok u no..
plis, i just want u to be happy.
i also want to thank u for all thing's u've done for me, it's 'plural' fer all the deeds n goods u gave since we're friend.
u always been there whenever i need ya, u're the one who always cover n back me up with all the mess i got into.
u always care even i always not be with u whenever u need me, am sorry dear.. shame of maself.

NOW. IT'S YOUR TIME. DON'T THINK ABOUT WHAT PEOPLE SAY, FOLLOW UR HEART.. INSPIRES UR SOUL WITH LOVE N JOY, IT IS ALL ABOUT YOU NOW. DON'T WEAKEN URSELF BY TRYING TO MAKE ALL PEOPLE AROUND YOU HAPPY BUT IGNORING UR OWN FEELINGS. LASTLY, I DO LOVE U. I HOPE U'LL GET ALL THE HAPPINESS IN THE WORLD. U DESERVED IT.

p/s: the situations is a bit complicated though, i hope u understand n forgive my very 'not so exciting' reaction about u n him, let us pray n hope someday, it's gonna be just fine, fer that, i need u to be patient.. ;p mmuuaahhh dont wory dear, i still love u. hehe

Sunday, May 9, 2010

bila harus memilih..




Dulu.. kau pernah berjanji padaku
Untuk Menjaga Dan Menyayangiku

Itu Bererti Sampai Akhirnya
Kau Meninggalkanku

Kini, Kau Ingin Kembali Pada Hatiku
Setelah Kau Pergi Meninggalkanku
Haruskah Hati
Memberi Kesempatan Dirimu

(Chorus)
Haruskah Aku Percaya
Segala Yang Kau Ucapkan
Kata Kata Maafmu, Kata Kata Memohon
Untuk Kembali Kepadaku

Meski Cintaku Padamu
Lebih Dari Yang Kau Tahu
Namun Mengerti Kasih
Tak Semudahnya Itu
Melupakan Yang Telah Kau Lakukan Padaku

Beri Aku Waktu
Untuk Memikirkan Yang Terbaik
Cinta Jadi Dilema

Pergi Ataupun Kembali

Saturday, April 17, 2010

merantau :) friday, 16 april 2010

evrynite is friday nite.. yeahh.. kua g karaoke at 11pm then blk.. tuu jeee.. ahah
ahahahh, nah~
after me, azza, zeeq, kina n yanie went to karaoke at mp, bt da abis da at 1am++, and on our way back home, suddenly, aza phone rang. oohh, it was salim, our classmate:
azza: yo2, what's up dude.. what hppen yo.
salim: yoo bro.. come la lepak2
azza: haaa, where at dude?!
salim: at laksamana naan place yaw
azza: ok bro!

eventually, that naan's place vry near, at laksamana kott, sblh je.
so, scare x sengaja, 'terlepak'!
ahahah..
arrived naan's at 1.40 am, at by that time, kdai da nk ttup..
order naan pn da x dilayan, which is rlly dissapointing!
die amik order air je, tu pn nmpk x ikhlas..
ahahah.. xpe la anay, nnt ktorg dtg lg..
dierang lpk situ satu kmpung kott.
mamak da main mata sesama sndr, tggl nk halau je..
but, akhirnya ktorg akur jua..
ktorg blahh.,

then,
anynomous: weyyh, xkn da blk kott, jom ar smbg lepak.. mcd jom..

aku dlm hati,gulppp, ni da pukul brapaa..

and,

akur jua..

di mcd :) brsama salim, ustad, amin, aman, acap, donob( klu x slp), radz, loq, ayie, hood n mus.
the girls, kami n two gf salim.

yeaaa.. bermula la saat bagai mcd tu mak bpk ktowg punya.. let me tell u what had hppned..

1) nonsense talk
2) crazy wild laugh
3) menganjing same sndr
4) makan
5) minum
4) main game nasib, header: radz, joiner: aku, yanie, loq, ustad n amin , eeeww..hot syrup, pepper, sugar n grape pste = yummy + likat amat
ahahah

okk.. mission breakfast mcd da accomplished.. then.. crrent tyme: 6:30 am

zeeq: ulfa! sunrise jomm..
ulfa: hah.. aah.. kali ni on.. jom2..

mse kt parking mcd, keta terlibat, kelisa : radz, toyota i-10: kina, n naza kia : aman
6.45, ni laa ayt yg ade, : wehh, grak mane? : grak g tgk sunrise : ?? : ooow, yg kt eye on mlaka
: aaa, yalah kott.. : okk.. jomm, chiow.

teeettt.
kt eye on mlaka, dpn laut.. : wehh, korg sdr tak act matahari terbit dr blh sana n bkn sini, pointing arah laut.. zzzzz.. ahhhaha

well. hrpn lah sunrise uhh.. nmpk la skit2.. :D sooo.. lpk laaaa
cantik kot view time uh, kt laut kn..
ape lg, mstla amek gmbr..

mse amek gmbr, ni antr yg kne bhan kaw2
ustad : x ckup kaler, ayie: (time amek gmbr) weehh, ayie, ko mane, x nmpk ko, oohh.. aku kne bwhkn skit camera..

bhahawahahahha.. then, sume pn chioww.. well guys, great lpk days with u'olls. thnx, n let's do it again. sooo.. lepak to be continued,

daaaa :) wrapped up at 8am i guess

oohh ye, mse last tu, ade yg ckp, eehh, dah ke?! jom laa lpk lg, pekena nsik lemak ke ape..
ahhhhahahahah.. tu lwk k.. mate aku sumpah zombie..




Thursday, April 15, 2010

miss much list :(




missing something..


miss my hommies..

miss my oldiess..

miss my besties..

miss my real laugh..

DAMN!

Saturday, April 10, 2010

study~ phewww or yeay?!


bdk pn rajin blaja..woorr3


salam.
ahahhahahaha.
habislah2~
lg one week je kott..
tolak makan, minum, tdo bwat bnde ngok ngek,
da tggl bpe jam.
and
OH NO!!
IT'S FINAL ALREADY!
T_T
i'am really not ready yet laa.
need more time,
like 3 more month i guess.
but if diberi masa sye rse mst wat bnde same.
STUPID LAME MISTAKES!!
ULFA AMIRA SUJAK!
WHERE R U HEADING TO?!
IDK!
i am clueless now.
nothing can makes me feel better or calm.
it's a enormous feeling!
that can't be blown away by laugh, cry or madness.
it's tough.
now, the only left hope is pray to ALLAH.
tawakal
and a bit of effort,
INSYAALLAH
semoga kamu diberkati,
hamba yg tidak bersyukur dan selalu leka.
tp, saya tidak akn pernah 'berhenti berharap'.
last but not least, to all my deary fren,
i wish u guys the very best of luck.
dr jb ke melaka,
semua yg saya syg!
SIAP SEDIA BERJUANG!
amin~

p/s: HABISLAH~ nk nangis jap... wuaaaaaa


Tuesday, March 23, 2010

happy tears streaming..there she goes..:)




okay..
dis blog is dedicated to my bff who will finnaly end up her 'single' status, not marrying someone yet, but loving and hve someone special to take care of..the countdown begin, cant wait june arrive eh darl?..

aahhaha..
okeys, dis is kinda sad 4 me, i noe, i should't but i just cnt resist dis feelings.. yup, of course i am happy fer her, in fact, i am crying when she said, "aku on the way", the magic word.. am crying because i am glad she had found someone who truly love, adore, care n accept her for who she really is.. blah..blah n blah.. fellin a bit blue bcoz she's my bff in single crew.. uhwaaa.. heheh :)
nw, i am a loner.. ouuh.. nobody da nk sme2 ngn aku dlm sesi luahan dn berangan :(

igt lg time ko ckp, "ulfa, bestnye ko dh jumpa"..ahahah.. byk lah ko weh, nw looks who's talking?! aissshh.. sdih kot mse ko ckp gitu, n nw aku phm feelings ko time tu.. aku plak yg ckp word ni kt ko.. huuuhu.. nway, kn aku da kate, mmg jodoh ko kot ngn die, aku dh lme agk.. bff ko ngn die xkn thn lme sbb msg2 akn chnge bff jd 'lover forever'..ahahah..gediknye..see2, klu bet ni, kaya aku..

lastly,
dgn ini sye dgn sgale banggenye, reject ko dr club single kami.. shuuhh2.. pegi main jauh2, wat semak je..ahahhahah..
smoga berbahagia syg.. no more waiting, u're prince charming da smpi jemput ngn kuda putih.. dunt worry bout me, i cn stand on my own, cheeheehe tibe2.. T-T

ps: wishing u the best babe.. may it is worth waiting for this prince.. u guys got my blessings.. hehe.. muah2..

Monday, March 22, 2010

1001 stories in one hour gathering~ precious moments, love..



salam,
hey my dearie bloggy!

today nk story psl smlm.. :) weekend hr tu g johor for kak la's wed sblh lelaki lak kt nong chik..
ayh, mama, ira n me pegi n stay kt hotel ja residence..huuhu, suke hotel tu, jln kaki je nk g jln2, ira n aku siap g midnite muvie lg kt cs coz dkt kott.. ktorg pki bju kurung kot n yeah, all eyes on us, bese ape org mlayu girl wear bju kurung, hehhe, tp bkn mlm buta n kt bndr laaa..hehe..
thnx to mama n ayh for letting us go evn brt ati, mama ayt pn da lain je maksud, sooo, before brubah fikiran n became worse, we better chiowww, tu x smpt tuka baju len..

okk, act today nk blogging psl gathering yg finally bejaya ku lakukan mse g johor aritu, ape lg, mstila ex-bff at campus jb kn2..hehe, suka sgt jmpe korg~ evn ayh bg limit 1 hour bt aku trime j, well, better then nothing kn.. oouh btw, teharu kot ngn mama n ayh coz understanding gila, tau kut aku windu kt kwn2..syg mama n ayh kuu..

about 1pm++ kot g kampus jb, msuk2 lambai kt pakguard n then trus drive dpn kolej siswi.. aku park keta n trus lari naik atas smpi lah tgkt 4, then belok kanan, ats kolej siswa level 4.. yup, thats the happening level evr.. :D k, smpi2 kt pntu bilik aku nyorok2 nk tgk dlm ade spe, aku nmpk wahi baring2.. sikit j lg nk jejak kaki ni, tap2 fir keluar dr bilik ikah n trus trgamam tgok aku.. klaka sgt wk2 tu, fir cm freeze kt lua uh, antara nk jerit atau xnk.. then, after couple of minutes die lari n pluk aku ape sume, n ktorg msuk kt blik wahi plak jerit tgok aku..heheh..
n then cm da 'brutal' skit, ktorg g blik ikah.. n of course, jeritan belaku skali lg, fai n mia pn trkejut... sorg je xde, pdhal die yg plg beriya nk jmpe aku, raje2.. xpe la, dating en..heheheh

ooohh gosh, wth, rndu gle...gosip, gosip n gosip lg like always.. n then masuk bab couple2, tah spe r wk2 kitorg kutuk, oouhh, bdk jepun sepet n jawa kott.. huuhu.. ok, nw nk climax da nih, tgh sdp cite, ni kt ats katil ikah ni, ikah dpn aku, kiri fai duk ats meja pnjg, kanan aku wahi n dpn skit fir, tbe2 ikahh bg statement, "weh, aku on the way" dgn muke n mata agk eksited.. aku x dpt tgkp lg time uh, then lps a few seconds die ckp lg sentence uh, n now my reaction blows!! aaaaarrrgghhhh!!!! like byk kali kot aku jerit n yg len pon trut serta... OHMGEE!! aku cm x pecaya, mate aku da bekaca2, aku mmg btul2 x nanges wk2 tu tp apekan daya, x boleh thn dahh!! mengalir deras air mata aku.. akhirnye doa aku tuk ikah termakbul, kan ikah kn, aku da ckp dah.. hhuuhu.. fir ckp ulfa dah 'brutal' dah.. ikah glak2 n tnye asl aku nanges.. tah la ikah, aku gmbira gle kot dgr, glad ko xyh tggu 2 thn.. ur time da smpi.. dpt plak lelaki yg bole gmbirakan ko, n i do admit, his kind of prfect dear.. u're lucky.. heheh.. okk.. nnt aku post satu post esp tuk ko. lame ktorg cte psl tu n ble abes je rodhi masuk.. uhuuu.. peluk2 time.. rodhi bru blk.. smpi2 trus citer psl kesedihan mlampau die, cian, smpi nangis kott, ktorg pn rse sebak.. heheh, pdhal die mrajuk je kot ngn ayh die, kes kecik ati..hehe.. biasalah kn.. huuhu.. sume focus kt cte rodhi tme tu.. lme gak lah rodhi berkarya ngn gaya2 n expressions, thn ayh pn call.. yes.. the time has arrived..time to go back n left my dearie2 fwen.. hhuuhu.. dierang pn antar aku smpi tngge siswi level 1, xnk trun bwh,hheeheh, sume pki shorts n x mnd lg.. aku pn msuk keta, lambai2 dierang n drove away..

just one word cn express my feelin that time, which is 'PUAS'..

ps: kpd raja intan suraya, sori la x dpt jumpa..heheh.. n korg2 tu, igt2 la sye kt sini always rmember our precious moments together.. sooo, korg kena janji, semasa ketiadaan aku, jg la dr n each other..jgn sia2 kn fwenship ngn bnde remeh temeh..ape2 yg aku dgr prob2 tu, korg solve la cre baik.. appreciate mase yg ade bersame.. me always be with u guys, always.. ps, i love u.. muahhh






Friday, March 19, 2010

BunGA plG CanTIk...

pada suatu hari, seorg murid brtanye pd guru ketika itu, guru sdg mengajar mengenai kasih sayang.

pelajar: cikgu, macam mana kite nk plih sseorg yg tebaik sbgai org yg plg kte syg? dan mcm mana jg ksh syg itu nk bekekalan?

cikgu: kamu ikut pe yg sye sruh. kamu pegi ke taman bunga. kamu brjalan sambil memilih bunga yg PALING cantik tanpa menoleh kebelakang lg walau pn sekali. petik bunga yg PALING cantik dan bawa ke kelas, tunjuk kt sye..

apabila pelajar tersebut pulang ke kelas,tiada satu bunga pn ditangannya. cikgu brtanya, knape tiada bunga yg dibawa pulang?

pelajar: td mse sye brjln, sy crilah bunga yg plg cntik. mmg ade byk tp cikgu kata petik yg PALING cantik, maka sye pn trus brjln kedepan smbil mncari yg plg cantik tnpa menoleh ke blkg. tp bile smpi ke penhujung taman, sye x jmpa pn bunga yg plg cntik. mgkin ade di antara blkg sye td ade bunga yg plg cantik tp cikgu ckp x blh pndg blkg smula, jd tiada la bunga yg sye petik.

cikgu: ya! itu lah jawapnnya. maknanye apabila kte tlah terjumpa ssorg yg kite syg, jgnlah kte mncari yg lbh baik dr itu. kte patut hargai org yg berada di dpn kte.


there u go, cite ni kwn bg through sms, siap kua lagu lg.. romantik gila.. yee.. this story will make us realise important of appreciate someone who sincerely love u for what u are, always be there for u no matter what.. but still, hati kte still continuosly searching for another in case kte boley dpt yg lbh sempurna.. kn x adil tu nmenye.. smpi nnt satu waktu, kte sedar kte da lpskn smting yg sgt istimewa, time tu lah, menyesal..

ps: biarlah..biar je..tggu je lah lg.. aku tahu msti ade.. bkn jual mahal or choosy.. ntah, aku pn tak tau.. but i notice i really enjoy myself being single.. bak kate org tu dulu, ade jodoh, adelah.. hehe
lastly, smoge smua dpt yg terbaik, n plg pnting dr hati..

Wednesday, March 17, 2010

luahan dan bla.bla.bla~

salam..
okay nw nk merepek..while i'm in the blogging mood baik cpat.. heheh..
oh lupa,
hey my dearie bloggy, hw r u?!


1) ni adlah luahan penat lelah~wahh, what a hectic week, emm month i guess.. sumpah byk gle kerja.assignment, test n such..yg wat aku cam nk nanges sbb aku cm bgg wat dol je sume.. n when the time arrived due date or ade test bru gelabah~ mmg gelabah aku ni.. aku pn ta phm.. bt still cm x biase ngn dr sndr, ahahahh..mnx2 nnt ade ank, ank aku x cm aku.. nooo..sebat2 diorg bia rajen, jd doc n lawyer..bhaahhahah..aku mmg suka mengomel..


2) ni adlah luahan perasaan lyn jiwang~ okeys..like what i always did, suka buat diri dlm dilemma, nk pk2, pstu sshkn org lain, nme pn ulfa~ sigh. nw i already made my decision, hope this would be the vry best for maself.. no more of dilemma n such.. learn to be grateful to Allah S.W.T for all oppurtunities that u had ulfa.. plis2.. lemahnye aku ni.. i always thought i am strong, could make ppl around me smile bt nowdays it has faded away..duh~ nw pn ekonomi perkawanan aku brtambh lancar..hahah.. so ade la jgk yg bole wat diri happy, dh x down cm dlu.. cme ade lah certain things, that i rlly hope for solution.. tlg lah..i just want to live a normal life..want to laugh out loud without having doubts on doin it..just like the old times..


3) ini adalah luahan utk org lain~ hidup cuma skali, buatlah yg terbaik.. mgkin saya tdk sempurna, bkn kwn yg baik dan lain2.. saya adlh dr saya, memulakan hari dgn senyuman adalah impian saya, saya mahu berkasih kasihan dan mendapat ape yg org lain impikan, yg terbaik utk dr dan org2 yg trsayang. mgkin anda fikir saya bodoh, lembab dn tiada guna, tp saya hanya buat yg termampu, walaupn saya tahu saya mmpu buat yg lebih baik dan saya percaya saya belum mencapai tahap sebenar diri saya, suku pn tidak.. tp inilah shj buat masa ini.. hrp anda trima dgn tenang, setenang saya.. perasaan masing2, pemikiran pn x sama, sbb kita semua unik dgn cara tersendiri.. buat semua, maaf kanlah diri ini, kerdil dn lemah, tegurlah dan nasihatilah saya..jgn pernah putus berbuat demikian krn itulah kekuatan saya..

4) ini luahan suka-suka~ okeh, time to be a bit loose.. i just love the way he smile, laugh n talk..
his style x pyh ckplah, slalu kena je.. hehe.. inspire me..bt babe, dont get me wrong, i do cair to u, but i will not fall for u.. nahh.. i dont think so, i guess i just not that into u.. hehe.. even if u dnt hv any feelings towards me ( pndg aku sblh mata or xde pndg lgsg cm ade org tu ckp!) bt still i want to make this clear, u just my usha toys.. heee:) to those who knew what is this all bout, then u cn make fun of this, i just love when u guys did it evrytime..only him n the others yg ade approval aku, yg lain2 is a big no, NO! budi baik kalian akn dikenang.. muahahahah..

alritey~ i think dh ckup ot sume bebelan dn tempelan..

ps: just deal with it, n when u got probs n such, find a buddy, grab his/her shoulder for u to cry on.. next, go to sleep for 15 hours then wake up n rise, sunshine..oh yeah

Wednesday, February 10, 2010


'TERBAIK BAGIMU, AYAH'

Teringat masa kecilku
Kau peluk dan kau manja
Indahnya saat itu
Buatku melambung
Disisimu terngiang
Hangat nafas segar harum tubuhmu
Kau tuturkan segala mimpi-mimpi
Serta harapanmu

Kau ingin ku menjadi
Yang terbaik bagimu
Patuhi perintahmu
Jauhkan godaan
Yang mungkin kulakukan
Dalam waktuku beranjak dewasa
Jangan sampai membuatku
Terbelenggu jatuh dan terinjak

Reff :
Tuhan tolonglah sampaikan
Sejuta sayangku untuknya
Ku terus berjanji
Tak kan khianati pintanya
Ayah dengarlah betapa sesungguhnya
Ku mencintaimu
Kan ku buktikan ku mampu penuhi maumu

Andaikan detik itu
Kan bergulir kembali
Kurindukan suasana
Basuh jiwaku
Membahagiakan aku
Yang haus akan kasih dan sayangmu
Tuk wujudkan segala sesuatu
Yang pernah terlewati

*10.02.2010 slamat hari jadi ayh.. tggu ayh, tggu.. smpi masa nnt ul pulak kerja utk ayah:)
thanx for the great empire of love u've giving me..past,present n future love u AYAH!! we all do..